گروه هنری نهال

به تارنگار گروه هنری نهال خوش آمدید
دیباچه

پر واضح است که آفتاب به گیاهی می‌تابد که سر از خاک بیرون آورده باشد. پس آن زمان که سری پرشور، دستانی خالی و حمایتی ناچیز وجود داشت نهالی کاشتیم، تا با عشق پرورشش دهیم و با تلاش همیشگی شاهد بارور شدنش باشیم. گروه هنری نهال در فروردین ماه 1397 به سرپرستی مصطفی نیک امجاد و با جمعی از دانشجویان کانون تئاتر دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شد و درحال حاضر با حلقه وسیع تری از هنرجویان پرتلاش و با انگیزه به فعالیت های فرهنگی و هنری خود ادامه می دهد. از اجراهای پیشین این گروه می توان به «مرد بالشی»، «سوئیت پلازا»، «شب بخیر جناب کنت»، «شوکران نوشی من»، «تو با من سالسا می رقصی» و «خطخطی» اشاره کرد.
همچنین مردادماه 1399 با یاری خداوند مجموعه کافه پلاتو نهال در چهارراه کالج تهران تاسیس شد. هنرمندان عرصه تئاتر و موسیقی برای تمرینات و یا برگزاری ورکشاپ‌های خود می توانند با هماهنگی قبلی از فضای استاندارد و مجهز این مجموعه استفاده کنند.







به تارنگار گروه هنری نهال خوش آمدید!

آخرین اخبار و فعالیت های ما را از این پایگاه دنبال کنید.


آخرین اجرای نمایش خطخطی (آذرماه 1398) کارگاه بازیگری (تابستان 1398) کارگاه بازیگری (زمستان 1398) نمایش خطخطی (آذرماه 1398) نمایش خطخطی (آذرماه 1398) نمایش شوکران نوشی من (آذرماه 1397) نمایش شب بخیر جناب کنت (تیرماه 1397)


ما در پیام رسان گپ      ما در پیام رسان سروش      ما در پیام رسان روبیکا      ما در پیام رسان تلگرام      ما در اینستاگرام

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۶:۴۴ ب.ظ

شب مافیا

ایونت جذاب شب مافیا هرهفته در روزهای پنجشنبه در کافه پلاتو نهال برای علاقه‌مندان برقرار است! همچنین از تاریخ 27 شهریورماه 99 به دلیل استقبال و درخواست شرکت‌کنندگان، ساعت بازی از (21 الی 24) به (19 الی 24) تغییر خواهد کرد.

در صورت تمایل به شرکت در بازی، به پیج اینستاگرام «کافه‌پلاتونهال» پیام ارسال کنید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۴۴
گروه هنری نهال
چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵ ب.ظ

متد اکتینگ به زبان ساده | Method Acting

قبل از اینکه دقیقا تعریف متد اکتینگ را برای شما باز کنیم ، باید بدانیم که اصلا Acting چیست ؟ Acting به معنی بازیگری است و وقتی صحبت از Method Acting می شود یعنی ما به یک تکنیک ، متد یا روش آموزش و تربیت بازیگر برای سینما ، تاتر و ... اشاره می کنیم . بنابراین متد اکتینگ یک روش آموزش هنر بازیگری است که بر اساس آن شما از طریق یک سری آموزش ها و تکنیک های خاص آموزشی تبدیل به یک بازیگر می شوید. بنابراین تا اینجای کار باید درک کرده باشید که متد اکتینگ تنها روش و سیستم آموزش بازیگری در دنیا نیست اما می توانیم از آن به عنوان روش جذاب آموزش بازیگری یاد کنیم که تاثیرش را در زندگی بازیگران هم قطعا می گذارد.

متد اکتینگ بر خلاف سایر تکنیک ها و روش های بازیگری که بازی مصنوعی و بعضا تقلید کردن را برای بازیگری توصیه می کنند ، هنرمند یا بازیگر را به خود بودن ترغیب می کنند. خود بودن یعنی چه ؟ یعنی اینکه بازیگر قرار نیست بازی کند ! بلکه باید خودش را به گونه ای تغییر دهد که در نقش فرو برود و واقعا خودش را در جای شخصیتی که به جای آن بازی می کند قرار بدهد . شما در متد اکتینگ بازی نمی کنید ! بلکه در نقشی که در آن قرار است بازی کنید زندگی می کنید ...

در متد اکتینگ بازیگر در واقع باید خودش را بازی کند نه نقشی که به او داده می شود . یعنی اگر قرار است شما نقش یک راننده را بازی کنید ، شما باید خودتان را یک راننده بدانید ، برای بهتر بازی کردن این نقش ممکن است مجبور شوید با خودروی شخصی خودتان مسافرکشی کنید و کارهایی  از این قبیل انجام بدهید که دقیقا متوجه شوید که یک راننده چگونه زندگی می کند ؟ مردم چه برخوردی با او دارند و در نهایت وقتی قرار هست شما نقش اون را بازی کنید شما کاملا خودتان را می توانید درون نقش فرو ببرید چون با این نقش زندگی کرده اید .

این نوع بازی کردن به سبک متد اکتینگ باعث می شود تماشاچی خودش را به جای بازیگر بگذارد . وقتی شما خودتان را بازی می کنید ، تماشاچی خودش را جایگزین نقش شما می کند و در لحظه به این فکر می کند که اگر جای شما بود در این لحظه چه کاری انجام می داد ؟ این همذات پندازی که بین تماشاچی و بازیگر سبک متد اکتینگ به وجود می آید باعث جذابیت بیشتر بازی برای تماشاچی می شود و این دقیقا همان چیزی است که یک بازیگر برای موفقیت به آن نیاز دارد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۰۵
گروه هنری نهال
شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۳۷ ب.ظ

تعزیه

ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) بهانه‌ای شد تا نگاهی به گونه نمایش تعزیه بی‌اندازیم.

تعزیه به معنى سوگوارى، برپا داشتن یادبود عزیزان از دست رفته، تسلیت، امر کردن به صبر و پرسیدن از خویشان درگذشته است. اما آنچه به عنوان تعزیه مشهور است، گونه‌اى از نمایش مذهبى منظوم است که در آن عده‌اى اهل ذوق و کار آشنا در جریان سوگوارى‌هاى ماه محرم و براى نشان دادن ارادت و اخلاص به اهل بیت پیامبر(ع)، طى مراسم خاصى بعضى از داستان‌هاى مربوط به واقعه کربلا را پیش چشم بینندگان بازآفرینى مى‌کنند.

تعزیه معمولا با به اجرا درآمدن پیش خوانى نمایش مجلس اصلى آغاز مى‌شود. کسى که تعزیه را برپا مى‌کند را «بانى» و گرداننده آن را، «تعزیه گردان»، «ناظم البکا» یا «معین البکا» و بازیگران آن را «تعزیه‌خوان» یا «شبیه‌خوان» مى‌نامند. همچنین به سایر همکاران برپایى تعزیه «عمله تعزیه» گفته مى‌شود. در این نمایش محدودیتى براى استفاده از لوازم و اسباب در میان نیست. مثلاً در زمان ناصرالدین شاه به هنگام اجراى مجلسى از مجالس تعزیه هنگامى‌که سخن از وجود یک شیر به میان آمد، بى‌درنگ صورت زنده این جانور را که در قفسى محبوس بود از باغ وحش آورده و در پیش چشم حاضران به تماشا مى‌گذاشتند تا هیجان صحنه بیشتر شود. شبیه‌خوان‌ها براى آسانى ادامه مطلب مربوط به نقش خود، معمولا به هنگام اجرا، تکه کاغذى به نام فرد، در دست دارند که در آن‌ها مصراع‌هاى آخر نقش طرف مقابل یا نخستین مصراع از ادامه نقش خود یادداشت شده تا بتوانند به موقع و بى هیچ زحمتى نقش‌آفرینى خود را دنبال کنند. بازیگران ناشى یا خردسال را شخص تعزیه گردان، از کنار محدوده نمایش راهنمایى مى‌کند. حتى گاهى به شبیه خوان‌هاى کارآزموده نیز تذکراتى مى‌دهد. نقش زنان را هم مردان بازى مى‌کنند که در این حالت به آن‌ها «زن‌خوان» مى‌گویند. چنین بازیگرانى براى این‌که در نقش خود بهتر ظاهر شوند باید صدایى زیبا داشته باشند و‌ ترجیحاً نقاب بر چهره بپوشند. گاهى نیز براى بهتر در آمدن بازى نقش زنان، از پسران نوجوان کارآموخته استفاده مى‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۹ ، ۱۵:۳۷
گروه هنری نهال